ילדים הם בדיוק כמו מבוגרים – רק קטנים יותר. תנו להם ספרות טובה ומסקרנת, הרחיבו את אופקיהם. כך הם יגדלו לחיות בעולם שיש בו יותר חמלה, תבונה ורגישות.
יעל שכנאי
Scroll Down

ספרות ילדים (ד'-ו')

קורס כתיבה למבוגרים הכותבים לילדים בגילי 11-8 | כיתות ד'-ו' בהנחיית הסופרת והמו"ל יעל שכנאי. שמונה מפגשים "און-ליין" של סדנה מעמיקה, תהליכית ואינטימית.

רבים נוטים לטעות ולחשוב שכתיבה לילדים היא מלאכה קלה ש"יוצאת מהשרוול". "הרי כולנו היינו ילדים…", "מה הבעיה לרקוח איזה סיפור קצת עצוב, קצת שמח, קצת עזרה הדדית, קצת מעשי קונדס בכיתה", ועוד. אבל כתיבת ספרים לילדים בכל גיל, היא עבודה שדורשת דיוק רב, הבנה בעולמם, הבנה בשפת הדיבור שלהם, בסלנג שלהם, תוך שמירה על מינון נכון של שפה מדוברת לילדים ושפה תקנית כדי לא לגלוש לעילגות.

חשיבות מבנה העלילה זהה לחשיבותה בספר למבוגרים ואסור לשכוח שהאופן שבו ילדים יכירו ספרות מגיל צעיר, יהיה האופן שבו הם יתאהבו או לא יתאהבו בעולם הקריאה בהמשך חייהם. לכן חשוב שיקראו ספרים טובים, כתובים היטב מכל היבט שהוא.

מהו סוד הסדרות לילדים וחבורות הילדים בספרות לגילי 11-8?
מדוע ילדים נמשכים לסיפורים על חבורות ילדים חדורות מטרה?
מהו סוד הקשר בין ילד למבוגר שבו הוא בוטח?
ואיך נצליח לשמור על מתח וסקרנות של הילד הקורא, לאורך כל העלילה?

את כל זה נלמד במהלך הקורס תוך עיון וקבלת השראה מטקסטים ספרותיים לגילי 11-8 (כיתות ד'-ו') .

מבנה הקורס – שמונה מפגשים "און ליין" (קורס ערב).

החלק הראשון: נושא השיעור יוצג בליווי טקסטים רלוונטיים, תוך מתן דגש על כלים מוכוונים לכתיבה לגיל 11-8.
החלק השני:
בחלק השני של כל מפגש נקרא ונדון בחלק מעבודות הבית ומי שלא יקבל משוב, יקבל אותו מיעל במייל, במהלך השבוע, עד המפגש הבא.

 שיטת הלמידה והמישוב: שבוע לפני השיעור הראשון, יקבלו התלמידים במייל מטלת כתיבה הביתה. אותה הם ישלחו כשיסיימו, במייל לכל הקבוצה וליעל לפני המפגש הראשון. מהמפגש הראשון והלאה, מטלת הכתיבה תינתן לתלמידים כבר בסוף השיעור והם ישלחו את המטלה עד יום לפני השיעור הבא, במייל לכל הכיתה וליעל, כדי שנוכל לקרוא ולמשב בשיעור. וכך הלאה בכל המפגשים.

הקורס יתנהל כסדנה והדיונים בו יהיו פתוחים. ליצירת אווירה שיתופית ואינטימית נבקש מכל התלמידים להשתתף בקורס עם מצלמה פתוחה.

הקורס מוקלט (לזמן מוגבל) וניתן בעת הצורך למשתתפי הקורס לצפייה חוזרת.

תאריך הקורס: 7.1.2025 ועד 25.2.2025 | ימי שלישי 19:00 עד 21:00
מחיר הקורס: 2,500 שקלים (ניתן לפרוס לתשלומים)
**מקומות אחרונים**

ספרות ילדים (ד'-ו')

המפגשים

שפה ילדית מול שפה ילדותית. חשיבות דמות המספר: זווית הכתיבה של ילד או של מבוגר שהוא מספר-כל-יודע?

היכרות עם עיקרי ההבדלים בכתיבה ובהגשת טקסט לילדים בגילים שונים. חשיבות גיל המספר (הילד הגיבור?) או המספר המבוגר שכותב את הסיפור. מה עדיף? האם יש הבדל בין התחברות הקורא לגיבור-ילד, או למבוגר שמספר את הסיפור?

פתיחות דרמתיות ומותחות של ספרים. חשיבות המתח והשמירה עליו במעברים בין פרקים.

ניתן דגש על פתיחות של סיפורים ועל תפניות בעלילה.

חשיבות בניית שלד הסיפור, אירועים מחוללים ונקודות מפנה. בניית דמות הנבל ודמות הגיבור, גיבורי משנה.

ספרות החרמות החברתיות, הילדים השקופים והדחויים, בריונות הרשת.

מהו המגנט הזה שמושך ילדים לסיפורי פנטזיה ומתי השימוש בפנטזיה מתאים וטוב לסיפור שאנחנו רוצים לכתוב.

מהו אותו סוד שעומד מאחורי הסדרות המצליחות? מדוע ילדים נמשכים לסדרות בלשים ותעלומות? סיבות פסיכולוגיות וספרותיות.

הגבולות של ספרים מפחידים, והשאלה הרלוונטית, עד כמה מנגישים סיפורי לא קלים בלשון המעטה, על מלחמה עכשווית. האם להסתיר או לא להסתיר מילדים מציאות קשה?

שיעור שייתן הצצה אמיתית על מצב שוק הספרים על כל היבטיו, ובפרט על הזווית של ספרות ילדים.

פרטים נוספים?

השאירו לנו פרטים ונציגתנו תחזור אליכם בהקדם.


    נגישות