כל המקומות לסדנא אזלו
מבלי להפחית בחשיבות העלילה, המבנה או הקונפליקט הדרמטי, בסופו של דבר השאיפה היא לספר רגעים אנושיים, קטנים כגדולים.
אסף אמיר
Scroll Down

תסריטאות מתקדמים

שמונה מפגשים של קורס מעמיק בהנחייתו של איש הקולנוע והטלוויזיה, יוצר ומפיק, עורך תוכן ובעליה של חברת "נורמה הפקות" אסף אמיר. ניקח רעיונות גולמיים, ננתח ונפרק אותם למרכיביהם בכדי ליצור תשתית לסדרה/סרט. חלק ניכר מהמפגשים יוקדש לפיתוח רעיונות. נבחן את הפוטנציאל של כל רעיון מהשלב הבוסרי שלו, דרך כתיבת סינופסיס, טריטמנט, מהלך עונתי ועד כתיבת פרק בשלמותו. ננתח במשותף את הכתיבה של המשתתפים, נגיב, ניתן הערות, נציע הצעות, נתנהל במידה מסוימת כחדר כותבים. זוהי הזדמנות פז להיכנס לחדר וירטואלי אחד בו יושבים כיום כותבים רבים, וביחד עובדים על סדרות וסרטים, להתנסות בדינמיקה, בדרך העבודה ולקבל את הידע והכלים המעשיים ממי שכבר עשה זאת.

מבנה הקורס – שמונה מפגשים "און ליין"(קורס ערב). (לקורס תסריטאות למתחילים לחצו כאן)

מפגש 1: עקרונות יסוד לכתיבת תסריט, פירוק סיפור העלילה למרכיביו המרכזיים.
מפגש 2: מקרה בוחן, הסדרה "חזרות". כיצד רעיון, מוטיבציה ראשונית, מיתרגמים לסיפור. נתבונן בתהפוכות שעובר התסריט במהלך פיתוחו.
מפגש 3-7: נצלול ונעמיק בניתוח הגורמים החיוניים לכתיבת תסריט, עלילה ומבנה, אקספוזיציה, הגדרה ופיתוח דמויות, כלים לכתיבת טריטמנט, נתבונן בגישות שונות לכתיבת דיאלוגים.
מפגש 8: ברוך.ה הבא למציאות ,על מקומו של התסריטאי.ת בתעשייה: מיפוי והבנה של התעשייה בארץ ובעולם, היתכנות הפרויקט, הדרכים לקידום ולמימוש התסריט.

שיטת הלמידה והמישוב: התלמידים יקבלו שתי מטלות לבחירתם במהלך הקורס. במפגשים הראשונים נתרכז בפיתוח רעיונות וכתיבת סינופסיסים. נקדיש זמן ניכר לדיון בהצעות התלמידים: ננתח במשותף את הכתיבה של המשתתפים, נגיב, ניתן הערות, נציע הצעות, נתנהל במידה מסוימת כחדר כותבים, והדיונים בו יהיו פתוחים בהובלת אסף אמיר.

ליצירת אווירה שיתופית ואינטימית נבקש מכל התלמידים להשתתף בקורס עם מצלמה פתוחה. **כמות המשתתפים מוגבלת לעד 20 איש**

הקורס מוקלט (לזמן מוגבל) וניתן בעת הצורך למשתתפי הקורס לצפייה חוזרת.

תאריך הקורס: 2.11.2023 ועד 21.12.2023 | ימי חמישי 19:00 עד 21:00
מחיר הקורס: 2,500 שקלים (ניתן לפרוס לתשלומים)
**נותרו מקומות אחרונים!**

תסריטאות

המפגשים

חשיבות כתיבת הסינופסיס כצעד ראשון; אלמנטים הכרחיים לתסריט טוב: עלילה, דמויות ראשיות וקונפליקט מובהק.

מקרה בוחן: חזרות, בדגש על המהפכים שעובר תסריט במהלך הפיתוח והכתיבה, ניתוח סצנות מרכזיות, מהלך עונתי. הסדרה חזרות פותחה במהלך שנים, לא מעט אלמנטים בסדרה מתכתבים עם הביוגרפיה של הכותבים. נתייחס לתהליך העשייה עצמו כסיפור בעל מבנה קלאסי.

דרך ניתוח חמש עלילות אייקוניות, נבין כיצד משלבים עלילות שונות באותו סיפור ומה נקודות ההשקה בין עלילה לעלילת משנה. נלמד על אירוע מחולל וחשיבותו המכרעת בסיפור, על קונפליקטים, מכשולים, התרה.

נתנסה בבניית אקספוזיציה ועיצוב עולם קולנועי ייחודי דרך דוגמאות קלאסיות מהקולנוע הישראלי.

בניית דמות ראשית שסביבה נעה העלילה המרכזית, פיתוח דמויות משנה הפועלת לצד הדמות הראשית אך מתקיימות בנפרד ממנה עם סיפור משלהן. יחסים בין פרוטגוניסט ואנטגוניסט.

מהלך בו נפרט בעשרה עד שלושים עמודים את השתלשלות כל האירועים, תיאור כל סצנה בקצרה, מהלך הסצנה, כיצד היא מתפתחת, מה נאמר בה ולאן היא מובילה את הסיפור.

חשיבותו של הדיאלוג בכתיבה לקולנוע ולטלוויזיה. טקסט וסאב טקסט, גישות שונות לכתיבת דיאלוגים, טכניקות לכתיבת דיאלוג.

מבט על מיקומו של התסריט והתסריטאי בתוך התעשייה; מי הוא השותף הטבעי שיכול לקדם את הכותב במהלך הפיתוח והכתיבה: במאי, מפיק, סוכן, עורך תסריט; כיצד לשמור על מקומו המרכזי של התסריטאי במהלך העשייה; כיצד להגן על זכויות התסריטאי; היתכנות של הפקת סדרה וכיצד נכון לפעול בתוך התעשייה על מנת לממש את התסריט; מיפוי והבנה של התעשייה בארץ ובעולם; מהן הדרכים הנכונות לקדם תסריט.

פרטים נוספים?

השאירו לנו פרטים ונציגתנו תחזור אליכם בהקדם.


    נגישות