ברגע שתפקפק ביכולת שלך לעוף, תאבד אותה לנצח נצחים.פיטר פן
ספרות ילדים ונוער
כשהייתם ילדים הספרים שלהם היו בכל בית, היום הם מגיעים אליכם ומלמדים אתכם את סודות הכתיבה שהקסימו אתכם. הזדמנות חלומית לצאת למסע כתיבה עבור הילד הנצחי שבך ועבור הילד שלך! נבחרת חד-פעמית של אחד-עשר מאסטרים בתחומם:
* שישה סופרים!
* שלושה מאיירים!
* עורכת-מתרגמת אחת!
* פסיכולגית ילדים מומחית אחת!
קורס ייחודי לכתיבת ספרי ילדים ונוער | סדרה של עשרה מפגשים "און-ליין"שיקנו לך כלים וידע מקצועיים,יחודיים ומדויקיםלכתיבת ספרעבור ילדים.
בכל חמישי ב19:00 בערב | אורך המפגשים כשעתיים | הם יערכו און-ליין ויכללו: היכרות עם הסופר/ת, הרצאה, לימוד, התנסויות, תרגול – ושיעורי בית עליהם יתקבל משוב במייל חוזר.
* הקורס מוכר בקרן השתלמות בשנת שבתון.
* הקורס מוקלט וניתן בעת הצורך למשתתפי הקורס לצפייה חוזרת.
הרצאת בונוס: כל מה שצריך לדעת על הוצאת ספר ילדים לאור – שלבי ההוצאה לאור, הפקת ספר בהוצאה עצמית, שיווק הספר ועוד.
תאריך הקורס:
2.6.2022 ועד 4.8.2022
מחיר הקורס:
2,500 שקלים (ניתן לפרוס לתשלומים)
**נותרו מקומות אחרונים!**
הנבחרת
המפגשים
הצירוף "ילדים ונוער" מוכר ומקובל מאוד, למשל ברשימות רבי מכר בעיתונים. אבל האם "איה פלוטו" ו"משחקי הרעב" באמת מיועדים לאותו קהל? במהלך המפגש נלמד להבדיל בין הצרכים הספרותיים השונים של פעוטות, ילדי בית הספר היסודי ובני נוער, ואת הדרכים לפנות אל כל אחת מן הקבוצות ולעודד אצלה את חדוות הקריאה.
עצות צנועות לכתיבת ספר ילדים. כלים וידע מתוך מסע של 40 שנה אל המילים הכתובות עבור ילדים. נענה על השאלה האם ניתן לכתוב לכל ילד, ולא משנה מאיזה רקע הגיע. מ"ילדים בסיכון" דרך "ילדים מבית טוב" ועד "ילדי שמנת"? ואם כן, כיצד עושים זאת?
אפרים סידון מדבר על יסודות הכתיבה לילדים שבה הוא עוסק ובראשם: מציאות, דמיון, חריזה והומור. דני קרמן מדבר על ההבדל בין קריאת טקסט לקריאת תמונה ועל תהליך יצירתו של המאייר, מהרגע שבו הוא מקבל את הטקסט מהמחבר – ועד לאיור השלם.
ננתח יצירות לילדים שנכתבו בחרוזים ונלמד מהן על המשקלים השונים, על החרוזים למיניהם, נלמד להבדיל בין חרוז טוב לחרוז לא מדויק. נבדוק, לאילו סוגות בתוך ספרות ילדים מתאימה הכתיבה בחרוזים. ניגע קלות בקומפוזיציה של היצירות המוצלחות.
האם כתיבה לבני נוער שונה מכתיבה למבוגרים? בהחלט. אבל לא באופי החינוכי, כמו שרבים חושבים, אלא באחריות. ומה אופיה של אחריות זו ואיך היא לא מזיקה למהות הספרותית?
אין חוקים לאיך כן לכתוב ספר ילדים, כי תמיד אפשר ומותר להמציא את הגלגל מחדש. אבל ספרות לגיל הרך היא שער הכּניסה של הילד לעולם הספרות, ולכן יש כמה דברים בסיסיים שכדאי מאוד להכיר ולהימנע מהם לפני שניגשים למלאכה החשובה הזאת.
אין מראה מלבב מילד שראשו תקוע בתוך ספר ושאינו מגיב לסביבה. במפגש נספר כיצד הקריאה מלמדת להתמודד עם בעיות חברתיות, כיצד ניתן להשיג ריכוז בעולם מהיר ושטחי ונפתח שערים לעולמות קסומים ונפלאים בהם הילדים יכולים לשוטט כאוות נפשם.
ראשית דבר: לאיזה גילים מיועד הספר? דבר שמשפיע על לתהליך עיצוב הדמויות, בחירת הסיגנון, העולם שבו הדמויות חיות ופועלות. תהליך האיור עצמו: שלב הסקיצות שבו עצם אנחנו מנסים להבין מהי הצורה הנכונה ביותר לצייר את האיור על מנת לקבל את האפקט הרגשי הנכון ביותר לסיפור. גימור וצבע. מהי הטכניקה הנכונה ביותר לאייר את הסקיצות. סיום: נקודות טכניות שחשוב לדעת לפני שמגיעים לדפוס.
לכל מאייר סגנון איור יחודי משלו. עד עכשיו כתבתם את הטקסט לבדכם, ולפתע מצמידים לכם שותף ליצירה. קולו של המאייר ישפיע רבות על חווית הקריאה בסיפור שאתם כתבתם. הדבר מוקצן עוד יותר בספרים לילדים בגיל טרום קריאה. לכן יש חשיבות רבה לכותב להחשף למגוון מאיירים ולהבין את העולם הויזואלי שכל אחד מהם יכול לייצר עבורו.
יש המון סיבות מדוע ילדים כל-כך אוהבים סיפורים, ויש המון סיבות למה כדאי לנו לכתוב נכון, מעניין, סוחף, עם דילמות, ערכים, מוסר, עוררות רגשית ועוד. בחווית קריאה נעימה מקבלים התקרבות וחיזוק של הקשר בין ההורה והילד; התמודדות עם קשיים (שינה, אוכל, גבולות ועוד); מגע נעים שמשחרר את הורמוני האהבה; פיתוח עולם הדימויים של הילד, למידה על מערכות יחסים, על התנהלות בעולם ועוד. ספרי ילדים טובים מציעים שפע של אפשרויות לדיאלוג ולחידוד ההבנה הקוגניטיבית; סיפור לפני השינה מסייע לילד לפתח את הדמיון ולבחור לעצמו "חלומות טובים" לשנת הלילה הנוכחית. במפגש נדבר על עוצמת הביבליותרפיה שחשוב לקחת בחשבון בעת כתיבת ספר ילדים, גם בחלוקה לפי גילים.