כל המקומות לסדנא אזלו
לעולם אל תשנא את אויבך, זה פוגע בכושר השיפוט שלך.
מתוך הספר/סרט: הסנדק
Scroll Down

מספר לסרט

קורס "מספר לסרט" | סדרה של 5 מפגשים "און-ליין" שיעניקו לך כלים וידע על עולם העיבוד הקולנועי-טלוויזיוני, כיצד מעבירים ספרות טובה אל המסך, כיצד ה-"storytelling" בספר עובר לסדרת טלוויזיה או סרט.

מטרת הקורס היא לייצר הבנה מעמיקה אודות המעבר בין שני המימדים ולאפשר כניסה אל תוך עולמם, הנחות העבודה, היסודות והשיטות של מי שכבר עשו זאת. במהלך המפגשים נשמע ונכיר היבטים שונים של מלאכת העיבוד ונעמיק בהבדלים שבין ספר לתסריט. נלמד כיצד איננו מאבדים את כוחו של הסיפור במעבר לאומנות הוויזאולית, כיצד משמרים את הרעיון של הסיפור, את הדמויות ואת העלילה. על מה מתפשרים, על מה מוותרים ולמה חשוב לשים לב? ואיך בפועל נבנה הגשר שבין הספרות לטלוויזיה ולקולנוע.

לקורס 5 מנחים, סופרים ותסריטאים הנעים בין שני העולמות המקצועיים: דרור משעני, נעה ידלין, דקלה קידר, אוריין צ'פלין, שרי שביט.

מבנה הקורס:

אורך המפגשים כשעתיים – אשר יערכו "און-ליין".
השיעורים יועברו בשידור חי.

חלק ראשון: הרצאה ולימוד – כשעה ורבע, נטמיע עקרונות וידע, כל מנחה והגישה הייחודית שלו.ה עד לכדי בניית ארגז כלים שלם להבנת מלאכת העיבוד.
חלק שני: שאלות פתחות מול המרצה – כארבעים דקות, סבב שאלות בלייב עם מצלמות ומיקרופונים פתוחים + שאלות מהצ'אט. מלבד שאלות המתייחסות להבנה עמוקה יותר של התוכן הנלמד, אנחנו ממליצים בשלב זה לדייק את השאלה לסופר/ת כך שתשובתם תטיב עם הכתיבה שלכם גם מעבר לקורס – במסע האישי שלך אל היצירה שלך.
חלק שלישי: 10-5 דקות תרגיל כתיבה הביתה שמטרתו להטמיע עקרון או כמה עקרונות אשר נלמדו בשיעור.

הקורס מוקלט (לזמן מוגבל) וניתן בעת הצורך למשתתפי הקורס לצפייה חוזרת.

תאריך הקורס: 8.7.2024 ועד 5.8.2025 (ימי שני)
שעות: 19:00 עד 21:00

מחיר: 500 שקלים! (ניתן לפרוס לתשלומים)

הנבחרת

דרור משעני

סופר, עורך, תסריטאי, יוצר לטלוויזיה ומורה בחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב. ספריו עובדו לקולנוע ולטלוויזיה.
צילום: ינאי יחיאל

נעה ידלין

כלת פרס ספיר לספרות ומחברת רבי המכר "בעלת הבית", "אנשים כמונו", "הספר הלא נכון" ואחרים. ידלין היא גם יוצרת הסדרה בת שתי העונות "שטוקהולם", המבוססת על ספרה. הסדרה, בכיכובם של תיקי דיין, לאורה ריבלין, ששון גבאי, דבל'ה גליקמן, שלמה בראבא וגידי גוב, זכתה בפרס המיני סדרה הטובה ביותר ונמכרה למדינות שונות ברחבי העולם. ספרה של ידלין "אנשים כמונו" מעובד בימים אלה לסדרה בכאן 11.
צילום: איריס נשר

דקלה קידר

סופרת ותסריטאית, תסריטאית וסופרת, תלוי מתי שואלים. עורכת, מלמדת בסם שפיגל ובצלאל. פרסמה שמונה ספרים למבוגרים, נוער וילדים, כלת פרס היצירה לספרות עברית ופרס שרת התרבות לספרי ילדים ונוער. יוצרת הדרמה "שעת אפס" שזכתה בפסטיבל קאן, פסטיבל ברלין ובפרסי האקדמיה. כותבת את הקריינות של שי אביבי ב"בואו לאכול אתי" מאז 2010.
צילום: אוליבייה וירג׳ני

אוריין צ'פלין

סופרת, תסריטאית, עורכת תוכן בתוכניות תעודה ומרצה לתקשורת המונים. פרסמה שלושה ספרים: רב-המכר "ארבע שעות", "משהו קורה לבלה", "שחוקים". יוצרת משותפת עם הבמאית איילת דקל - של הדוקו ״ארבע שעות ביום״ (כאן 11), בימים אלו יוצרת סרט עלילתי ראשון המתבסס על ספרה: "משהו קורה לבלה".
צילום: שונית פלקו-זריצקי

שרי שביט

סקאוט ספרותית לטובת עיבודים טלוויזיונים ועורכת תסריט. סופרת, משוררת ועורכת ספרים.
צילום: עידו לביא

המפגשים

הקולנוע והטלוויזיה לוקחים לא מעט מהספרות: סיפורים, כותבים, קהל. אבל האם סופרים יכולים לקחת משהו בחזרה? או במלים אחרות: האם ומה אנחנו יכולים להרוויח אם נכתוב מדי פעם לטלוויזיה?

צילום: ינאי יחיאל

הטלוויזיה מחייבת פעולה והדברים בה צריכים להיראות; כיצד, אם כן, נכיר את עולמן הפנימי של הדמויות ואת מחשבותיהן הכמוסות ביותר? במפגש נדון בשאלה זו ובאתגרים נוספים העולים ממלאכת העיבוד.

צילום: איריס נשר

על המלכודות, הקשיים והאתגרים האורבים לטקסט ספרותי שלם ויציב, במסעו להפוך לסדרה או לסרט, *אבל גם למה כשמתמודדים ואף צולחים אותם, זוכים היוצרים לתהליך כתיבה מסעיר ונדיר, שבסופו של דבר גם מתגמל את הצופים.

צילום: אוליבייה וירג׳ני

בין סיפור ספרותי לסיפור קולנועי, איך לא הולכים לאיבוד. על מערכת היחסים בין במאי לסופר. מבדידות מלאכת הכתיבה – לעבודת צוות ביצירה הקולנועית. נלמד על חשיבות ההיכרות העמוקה עם הסיפור הכתוב והדמויות בתוכו, על מנת לצלוח את שלב המעבר בין הז׳אנרים. על הקושי להיפרד מדמות שיצרת בכתיבה לטובת דמות חיה על המסך. ואיך לשמור על זהות הדמויות ואותנטיות הסיפור המקורי.

צילום: שונית פלקו-זריצקי

כיצד מאתרים ספרים למסך הטלוויזיה ואלו ספרים ביצעו את המעבר באופן מנצח? במפגש נכיר ספרים מבריקים שהפכו לסדרות מבריקות ונגלה כיצד המנגנון שלהם עובד.

צילום: עידו לביא

פרטים נוספים?

השאירו לנו פרטים ונציגתנו תחזור אליכם בהקדם.


    נגישות